مستند عملِ کُشتن به کارگردانی جاشوآ اوپنهایمر

labelچند رسانه‌ای

عملِ کُشتنThe Act of Killing) یا به زبان اندونزیایی قصّاب فیلم مستندِ تاریخی است به کارگردانی جاشوآ اوپنهایمر که در سال ۲۰۱۲ منتشر شد.
عمل کشتن مستندی است در ارتباط با سری کشتارهایی ۱۹۶۵ اندونزی است که طی آن بیش از یک میلیون نفر با گرایش‌های کمونیستی به کام مرگ فرستاده شدند. فیلم با شکنجه گران بازمانده از آن دوران به مصاحبه می‌پردازد. هنگامی که سوهارتو، سوکارنو رئیس‌جمهور وقت را سرنگون می‌سازد، در پی شکست کودتا جنبش ۳۰ سپتامبر گانگسترهایی چون ‘انور کنگو’ و ‘ادی زولکاردی’ از بلیت فروشی سینما در بازار سیاه به رهبری بزرگترین جوخه‌های مرگ می‌رسند. آن‌ها حتی از چینی‌ها بابت چشم پوشی از مرگ شان اخاذی می‌کردند. گفته می‌شود خود انور به تنهایی بیش از ۱۰۰۰ نفر را به قتل می‌رساند. امروزه انور در حزب راست پمودا پانکاسیلا که برخاسته از جوخه‌های مرگ آن دوران است فرد مورد احترامی است. این ارگان سیاسی و نظامی به قدری قدرتمند است که بسیاری از وزرا و مقامات و دولت از این گروه برخواسته‌اند و از فساد، تقلب برای پیشبرد اهداف حزب کوتاهی نمی‌کنند.
به دعوت کارگردان جاشوآ اوپنهایمر، انور قتل‌هایی که انجام داده را صحنه‌سازی و بازگو می‌کند و از احساسی که دارد می‌گوید. فیلم جنبه‌های مختلفی از انور و دوستانش نشان می‌دهد ولی تجربه خود انور است که تمرکز اصلی و دراماتیک را در مستند دارد.

مستند «چهره‌ی سکوت» (۲۰۱۴) به کارگردانی جاشوآ اوپنهایمر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

6 − چهار =

فهرست